افزایش فروش با وب‌سایت حرفه‌ای + نکات کلیدی در طراحی سایت

برای افزایش فروش با وب‌سایت حرفه‌ای، دو موضوع اصلی وجود دارد:

  1. استراتژی‌های فروش
  2. نکات کلیدی درطراحی سایت

برای این‌که وب‌سایت تبدیل به یک ابزار قدرتمند جهت افزایش فروش شود، می‌بایست دو بخش فوق با یکدیگر ترکیب شوند. در این مقاله مشخصا به نقش طراحی سایت در رشد فروش، پرداخته خواهدشد.

چگونه طراحی وب‌سایت باعث افزایش فروش می‌شود؟

نقش وب‌سایت و طراحی سایت فروشگاهی مدرن در جذب مشتریان انکارناپذیر است و تجربه‌ای که بازدیدکننده از آن بدست می‌آورد، در میزان فروش بسیار موثر است و تاثیر مستقیمی بر تصمیم‌‌گیری برای خرید دارد؛ بنابراین وب‌سایت حرفه‌ای برای رشد کسب‌وکار بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ چراکه نه تنها می‌تواند بازدیدکننده سایت را به انتهای فانل فروش هدایت و مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری واقعی کند، بلکه حتی قادر است او را تبدیل به یک مشتری وفادار کند. لازم به ذکر این نکته است که علاوه‌بر رشد فروش، طراحی وب‌سایت بهینه برای کاهش هزینه‌های بازاریابی نیز مؤثر است. اما این تبدیل چگونه اتفاق می‌افتد و ویژگی‌های وب‌سایت حرفه‌ای برای کسب‌وکارها چیست؟ و اصلا یک وب‌سایت حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. ایجاد تاثیر اولیه مثبت(first impression)
  2. بهبود تجربه کاربری (UX)
  3. استفاده از CTA
  4. جلب اعتماد کاربران
  5. ریسپانسیو بودن
  6. بهینه‌سازی سرعت سایت
  7. ارائه محتوای جذاب
  8. تسهیل فرآیند خرید
  9. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو
  10. شخصی‌سازی تجربه کاربر
چگونه طراحی وب‌سایت باعث افزایش فروش می‌شود؟

first impression:

زمانی‌که کاربر برای اولین‌بار وارد سایت می‌شود، تاثیری که کلیت سایت در نگاه اول روی او می‌گذارد، بسیار مهم است. این تاثیر اولیه به‌قدری است که می‌تواند کاربر را به بیرون از سایت هدایت کند و نرخ پرش را بالا ببرد، یا اینکه او را نگه‌دارد، اعتمادش را جلب کند، تبدیل به مشتری کند و تعامل با او را حفظ کند. این تاثیر اولیه از یک طراحی بصری جذاب گرفته می‌شود؛ استفاده از پالت رنگی متناسب با هویت برند، فونت و تایپوگرافی خوانا، چیدمان درست عناصر و استفاده از تصاویر و گرافیک با کیفیت، این‌ها عواملی هستند که در نگاه اول با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند و روی ذهنیتش نسبت به کلیت برند، تاثیر می‌گذارند؛ در واقع از اولین معرف‌های یک برند هستند که می‌توانند باعث بهبود فروش آنلاین با وب‌سایت شوند.

بهبود تجربه کاربری (UX):

تجربه کاربری که شامل مجموعه‌ای از طراحی زیبا، عملکرد روان و مهم‌تر از همه، تمرکز بر نیاز کاربران می‌شود، از جمله نکات کلیدی در طراحی سایت برای فروش بیشتر است که هر چقدر بهتر عمل کند و رابطه بهتری با کاربر برقرار کند، رضایتش را بیشتر جلب می‎کند و در نهایت احتمال افزایش نرخ تبدیل بیشتر می‌شود. مواردی که در بهبود تجربه کاربری باید انجام داد، شامل موارد زیر است:

  • طراحی مینیمال و چیدمان منظم
  • سرعت بارگذاری بالا
  • سلسله‌مراتب بهینه سایت برای نویگیشن راحت کاربر
  • استفاده از تیترهای واضح برای انتقال سریع پیام
  • تقسیم محتوا به بخش‌های کوچک‌تر و استفاده از زیرعنوان‌ها
  • فرآیند ساده و روان در مراحل مختلف استفاده از سایت

استفاده از CTA:

یکی از راه‌های جذب مشتریان آنلاین با وب‌سایت، استفاده از دکمه‌های دعوت‌کننده به اقدام است؛ این دعوت می‌تواند در وجوه عملکردی مختلف سایت، از یک ثبت‌نام تا خرید باشد و کاربر را به انجام یک فعالیت برای هدفی مشخص ترغیب کند. برای اثربخشی این دعوت‌کننده‌ها، باید آن‌ها را به‌صورت استراتژیک طراحی و جای‌گذاری کرد. پیام واضح، طراحی منحصربفرد، جای‌گذاری صحیح، ایجاد حس فوریت از طریق کلمات، استفاده از زبان انگیزشی و ارزش پیشنهادی صریح، عواملی هستند که در صورت رعایت کردن آن‌ها شاهد اثربخشی CTA خواهیم بود.

جلب اعتماد کاربران:

نقش وب‌سایت در موفقیت کسب‌وکارها، به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از ضروری‌ترین آن‌ها، اعتماد کاربران است و شاید یکی از بدیهی‌ترین و درعین‌حال مهم‌ترین پاسخ‌ها به این سوال باشد که چگونه وب‌سایت فروش را افزایش می‌دهد؟ عناصری مثل نمایش نظرات در سایت، گواهینامه SSL، ای‌نماد در سایت‌های فروشگاهی، اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی، نقش موثری در جلب اعتماد کاربران دارند و احساس امنیت و اطمینان بیشتری به مخاطبان برای انجام اکشن موردنظر ما می‌دهند.

ریسپانسیو بودن:

برای این‌که شاهد این باشیم که وب‌سایت حرفه‌ای چه تاثیری بر جذب مشتری دارد؟ باید یک سایت حرفه‌ای داشته باشیم تا روند رشد کسب‌وکارها با طراحی سایت را ببینیم! یکی از مواردی که سایت‌ما را حرفه‌ای و قابل اعتماد می‌کند، واکنشگرا بودن سایت است. امروزه افراد غالبا با گوشی موبایل سرچ می‌کنند و حجم سرچ در موبایل خیلی بیشتر از دسکتاپ است، بنابراین بسیار مهم است که برای جلوگیری از افزایش نرخ پرش، نمایش سایت روی موبایل به درستی صورت گیرد و چیدمان عناصر، منظم و بدون بهم‌ریختگی باشد. طراحی ریسپانسیو سایت از حیاتی‌ترین بخش طراحی می‌باشد و نقش پررنگی در افزایش نرخ تبدیل دارد.

بهینه‌سازی سرعت سایت:

در طراحی سایت برای بازاریابی کسب‌وکار باید حتما یک سری اصول رعایت شود تا حضور برند در دنیای سایت و دیجیتال موثر واقع شود. به عنوان مثال سرعت سایت یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در دنیای کسب‌وکار دیجیتالی است؛ چراکه هم تجربه کاربری بهتری ایجاد می‌کند و هم در سئوی سایت و رتبه‌بندی گوگل بسیار تاثیرگذار است. انتخاب هاست مناسب، بهینه کردن تصاویر و فشرده‌سازی فایل‌ها از مواردی هستند که در سرعت سایت به‌شدت موثر هستند.

بهینه سازی سرعت وبسایت

بهینه‌سازی سرعت سایت:

در طراحی سایت برای بازاریابی کسب‌وکار حتما باید یک سری اصول رعایت شوند تا حضور برند در دنیای سایت و دیجیتال موثر واقع شود. علاوه‌بر اثر بر میزان فروش، طراحی وب‌سایت بهینه برای کاهش هزینه‌های بازاریابی نیز مؤثر واقع می‌شود. به عنوان مثال سرعت سایت یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در دنیای کسب‌وکار دیجیتالی است؛ چراکه هم تجربه کاربری بهتری ایجاد می‌کند و هم در سئوی سایت و رتبه‌بندی گوگل بسیار تاثیرگذار است. انتخاب هاست مناسب، بهینه کردن تصاویر و فشرده‌سازی فایل‌ها از مواردی هستند که در سرعت سایت به‌شدت موثر هستند.

ارائه محتوای جذاب:

محتوای خوب و با کیفیت راهی است موثر برای جذب بیشتر مخاطب، افزایش تعامل مخاطبان با برند و نهایتا تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار. محتوای خلاقانه‌ای که از کیفیت برخوردار باشد، نیاز مخاطب را پاسخ می‌دهد و مطابق با نیاز و علاقه‌ی او می‌باشد، برای مخاطب ارزش‌آفرینی می‌کند و او را به بازگشت مجدد به سایت ترغیب می‌کند. در صورتی که محتوا به درستی ارائه شود هم مخاطبان صحیح جذب سایت می‌شوند و هم رتبه سایت افزایش پیدا می‌کند. بدون محتوای با کیفیت و استراتژی محتوایی مناسب، سایت در دنیای دیجیتال جایی نخواهد داشت.

تسهیل فرآیند خرید:

تسهیل فرآیند خرید در سایت‌های فروشگاهی، یک اقدام بسیار موثر در زمان ساخت سایت می‌باشد؛ فروش را افزایش می‌دهد و نرخ پرش را کم می‌کند. هرچقدر فرآیند خرید کردن در سایت کوتاه‌تر و کاربرپسندتر، و روش‌های پرداخت متنوع‌تر باشد میزان رضایت کاربر بیشتر می‌شود.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو:

سئو یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای دیده شدن سایت در موتورهای جستجو است که با رعایت و اجرای یک‌سری قوانین مربوط به سئو، امتیاز بیشتری از سمت گوگل به سایت داده می‌شود و امکان نمایش سایت به مخاطب در زمان سرچ افزایش پیدا می‌کند، ورود ترافیک ارگانیک به سایت بیشتر می‌شود و در نهایت تعامل با مخاطب و نرخ تبدیل رشد می‌کند؛ این نتیجه نهایی نشان می‌دهد که چرا کسب‌وکارها به وب‌سایت حرفه‌ای نیاز دارند؟

شخصی‌سازی تجربه کاربر:

این روش که از بررسی و تحلیل رفتار کاربر برگفته می‌شود، در تعامل با مخاطب، رشد نرخ تبدیل و تقویت میزان مشتری وفادار بسیار تاثیرگذار است؛ به این‌صورت که با تحلیل رفتار آن‌ها، پیشنهادات هوشمندانه‌ای ارائه می‌شود. این پیشنهادات شخصی‌سازی شده باعث ارتباطی عاطفی بین مخاطب و برند می‌شود و رضایت و اعتماد او را جلب می‌کند.

آیا طراحی سایت برای کسب‌وکارهای کوچک ضروری است؟

کسب‌وکارهای کوچک که ممکن هست منابع محدودی داشته‌باشند، نیاز به یک حضور پرقدرت در دنیای دیجیتال دارند تا اعتبار ایجاد کنند، اعتماد مخاطبان را جلب و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند؛ بنابراین از اهمیت وب‌سایت در رشد فروش کسب‌وکارهای کوچک نباید غافل شد. از آن‌جایی که تاثیر وب‌سایت در اعتماد مشتریان زیاد است و هر کسب‌وکار کوچکی که قصد دارد وارد دنیای پررقابت شود در اولین قدم می‌بایست اعتبار و اعتماد ایجاد کند، درست کردن سایت مرحله‌ای ضروری برای ورود به رقابت برای دیده شدن است.

جمع بندی:

طراحی وب‌سایت فراتر از یک ظاهر بصری زیبا و جذاب است. در طراحی سایت مدرن، از چهارچوب‌های ظاهری فراتر می‌رویم و از اهمیت شناخت نیاز کاربر و اعمال کردن آن در مسیر طراحی آگاه شده‌ایم. می‌دانیم که نرخ تبدیل و فروش بیشتر با طراحی وب‌سایت مدرن اتفاق می‌افتد. در طراحی سایت مدرن، در کنار جلوه بصری، تمرکز بر روی نیازها و تجربه کاربر، روندهای جدید مارکت و روانشناختی خرید نیز، می‌باشد. همین امروز با ما تماس بگیرید و مسیر رشد کسب‌وکارتان را با طراحی یک سایت حرفه‌ای شروع کنید.

منبع:

  1. imsmarketing