دیجیتال مارکتینگ, اخبار و تکنولوژی, دانستنی‌های تبلیغات, گرافیک و چاپ, وب‌سایت و سئو

آیا افزایش اعتماد مشتریان، با وب‌سایت حرفه‌ای اتفاق می‌افتد؟

افزایش اعتماد با وب‌سایت
افزایش اعتماد مشتریان با وب‌سایت

افزایش اعتماد مشتریان با وب‌سایت حرفه‌ای، راهی برای قرارگرفتن و ماندن در فضای پر از فعالیت امروز می‌باشد؛ به‌ویژه برای حرفه‌های تازه نفس که ورودشان به دنیای پر کسب‌وکار امروز، سخت و پرچالش است، کسب اعتماد مشتریان بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در ادامه به نقش وب‌سایت در جلب مشتریان و افزایش اعتماد آن‌ها خواهیم پرداخت.

چرا اعتماد مشتریان به وب‌سایت اهمیت دارد؟

مهم‌ترین قدم در موفقیت یک کسب‌وکار، به خصوص وقتی از جنس آنلاین باشد، اعتماد مشتری به وب‌سایت است. این اعتماد است که تعامل با مشتری را شکل می‌دهد، او را در فانل فروش همراهی می‌کند و تبدیل به خریدار می‌کند؛ حضور اعتماد باعث می‌شود مشتری احساس اطمینان داشته باشد و استفاده از خدمات سایت را با ارزش تلقی کند. به صورت کلی افزایش اعتماد مشتریان با وب‌سایت حرفه‌ای، به نتایج زیر منتهی می‌شود:

  • تبدیل بازدید کننده به مشتری

بازدید کننده برای این‌که در سایت اقدامی انجام دهد(خرید کند یا از خدمات استفاده کند) و تبدیل به مشتری شود باید به وب‌سایت و برند اعتماد داشته باشد.

  • افزایش نرخ تبدیل و فروش

زمانی که کاربر نسبت به کیفیت و امنیت وب‌سایت مطمئن شود، اقدام به استفاده از سبد خرید و پر کردن آن می‌کند. درواقع این اعتماد به کاهش نرخ پرش سایت و افزایش نرخ تبدیل و فروش منتهی می‌شود.

  • کاهش نرخ ترک سبد خرید

زمانی که مشتری در سایت احساس امنیت کند و گواهی SSL را ببیند و فرآیند خریدش کوتاه و ساده باشد، احتمال این‌که سایت را ترک کند و سبد خرید را بدون تکمیل فرآیند خرید رها کند، کم می‌شود.

  • ایجاد روابط بلندمدت

زمانی که مشتری به سایت اعتماد داشته باشد و برای برند اعتبار قائل شود، احتمال این‌که مجددا به سایت برگردد و تبدیل به مشتری وفادار شود زیاد است؛ امکان این‌که مشتریان وفادار، مشتری‌های جدید دیگری به سایت بیاورند نیز زیاد است.

  • اعتبار برند

اعتبار برند رابطه مستقیمی با اعتماد مشتریان دارد. زمانی که مشتری از سایت احساس امنیت بگیرد، پیمایش خود در سایت را راحت ببیند و تجربه خوبی از سایت داشته باشد، برند و وب‎سایتش را به عنوان یک کسب‌وکار حرفه‌ای و قابل اطمینان در ذهن ثبت می‌کند.

  • بهبود رقابت‌پذیری

در بازار پر رقابت امروز، اعتماد به سایت یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. سایتی که در کنار ظاهر بصری مناسب، کیفیت و امنیت خوبی دارد، در مخاطب ایجاد اعتماد می‌کند و در نتیجه امکان انتخاب آن در میان رقبا بیشتر می‌شود.

آیا طراحی سایت می‌تواند وفاداری مشتری را تقویت کند؟

بله؛ طراحی حرفه‌‌ای وب‌سایت علاوه‌بر این‌که می‌تواند مشتریان را جذب کند، قادر است آن‌ها را در دسته‌ی مشتریان وفادار قرار دهد. طراحی سایت برای افزایش وفاداری مشتریان می‌بایست حرفه‌ای باشد؛ یک وب‌سایت با ایجاد تجربه‌ای ماندگار، امن و ارائه خدمات موثر، اعتماد مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تقویت می‌کند و در نهایت موجب وفاداری آن‌ها به برند می‌شود.

چگونه طراحی وب‌سایت اعتماد مشتریان را افزایش می‌دهد؟

حضور در میان نتایج پیشنهادی گوگل و داشتن یک وب‌سایت معتبر با طراحی حرفه‌ای، راهی ضروری برای اعتمادسازی در کسب‌وکار است و جلب اعتماد نیز گامی بزرگ برای فروش است؛ در واقع وب‌سایت نه تنها یک پرزنت از حضور برند است، بلکه یک شیوه تعامل با مخاطب و تبدیل کاربر به مشتری وفادار می‌باشد. بنابراین، زمانی که مشتریان بالقوه‌ از سایت شما بازدید می‌کنند، یک فرصت کوتاه طلایی دارید تا آن‌ها را با اعتبار خود متقاعد کنید؛ اما چگونه باید از این فرصت استفاده کنیم و چه عواملی اعتماد مشتری را به وب‌سایت افزایش می‌دهد؟ طراحی وب برای ارتباط بهتر با مشتریان، یک‌سری شاخصه دارد که در جلب اعتماد و ارتباط خوب با کاربر، موثر است.

نکات کلیدی برای ساخت وب‌سایت حرفه‌ای

  • طراحی منظم و زیبا
  • تجربه کاربری خوب
  • ریسپانسیو بودن
  • سرعت بارگذاری بالا
  • محتوای باکیفیت
  • ویژگی‌های امنیتی
  • اثبات اجتماعی
  • مدرن بودن طراحی و عملکرد
  • سئو
  • وضوح در راه‌های ارتباطی( اطلاعات تماس و آدرس کاملا مشخص باشد)
وفاداری مشتری و طراحی سایت

با توجه به اهمیت طراحی حرفه‌ای برای ایجاد اعتماد، می‌بایست ویژگی‌های وب‌سایت قابل اعتماد را که به آن‌ها اشاره کردیم، در زمان طراحی سایت در نظر بگیریم و تمام آن‌ها را در طراحی اعمال کنیم. باید در نظر داشته باشیم که جلوه بصری سایت، اولین تاثیر را بر مخاطب می‌گذارد اما تنها قاعده‌ی سایت حرفه‌ای نیست. تجربه کاربری خوب برای جلب اعتماد مشتریان، این‌که کاربر بتواند به راحتی و بدون سردرگمی به اطلاعات مورد نیازش دسترسی پیدا کند، بسیار مهم است. همینطور از تاثیر سرعت و امنیت وب‌سایت در اعتماد مشتریان، نیز نباید غافل شد؛ یا اینکه محتوا با کیفیت و شفاف پاسخگوی نیاز کاربر باشد و سایت مطابق با معیارهای روز طراحی شده‌باشد. تمام این‌ها شاخص‌های یک سایت خوب هستند که افزایش اعتماد مشتری را به همراه دارند.

جمع بندی

افزایش اعتماد مشتریان با وب‌سایت حرفه‌ای یک اتفاق انکارناپذیر است؛ در واقع برای جلب اعتماد و افزایش فروش، وجود یک وب‌سایت حرفه‌ای ضروری است. با رعایت نکاتی مثل طراحی زیبا، تجربه‌کاربری خوب، محتوای غنی و سرعت مناسب، می‌توان بازدیدکننده سایت را به مشتری وفادار تبدیل کرد. فراموش نکنید که اولین تاثیر سایت نقش کلیدی در جلب اعتماد دارد؛ بنابراین همین امروز اقدام کنید و با طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای و جلب اعتماد مشتریان، در بازار پر رقابت پیش‌رو باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *